30/4 - 2008-En helg med Mario och Mika

Ååå nu så har den nya veckan agit sin början...

Helgen har varit fantastisk.

Fredagen började redan klockan 7, Mika var uppe med tuppen, gjorde sig i ordning, åkte iväg till Dijana för att ta en kopp kaffe och sedan kunde resan mot Tranås ta sin början. Helt skönt var det att köra, dels för att vädret var fint men större anledningen var nog det som väntade där och det var så klart Mario. Efter en 150km lång biltur var man framme i Tranås, hittade pojken utan några som helst problem (duktig som jag är klarar mig tom utan navigatorn).

Mario skulle flytta ochjag hade lovat hjälpa honom, bra som jag är höll jag även mitt löfte. Först visade han mig sin brors vackra lägenhet för att sedan visa mig sin egen. Efter en liten tripp där åkte vi till Jysk för att handla lite, det blev lite handdukar, en matta och en mopp! Moppen skulle visst jag använda.. Och mattan jaa, hur var det med mattan Mario? Min pojkvän är lite smått rolig, efter ett par om och men lyckades jag då övertala han till att köpa mattan, han var nämligen säker på att den inte skulle få plats i hans super coola bil. =) Envis som jag är lät jag mig inte övertalas o höll fast vid att jag då fan i mig skulle få in den i bilen o tro fan den fick plats. *Lättnad*

Vi åkte hem o lämna detta i lägenheten och det blev dags att åka o hämta hans arbetskollega Dejan för att hjälpa han flytta över soffan o tv:n... O det gick väl bra till slut, Mika var duktig o hjälpte till haha, bar soffkuddarna.. Wiee, Herkules...

Uff, man blir så hungrig efter dessa flyttar så vi åkte iväg för att äta pizza, efter att vi ätit oss lagom mätta var det dags att åka till Linköping o besöka IKEA.. Jag tog fram min fint skrivna lista när vi kom fram till Linköping och det första jag såg var "Klockan på lagning" och säger glatt till pojken "Ååå vi får inte glömma lämna klockan". Mario såg besviket på mig och sa lite smått skrattandes "Tack för att du påminde mig o ta den med mig". (Det var då min uppgift att påminna han om det INNAN vi åkte hemifrån inte när vi väl var där.. Ett gott skratt fick vi oss redan där o det skulle vi få många utav denna dagen. Vi sprang snabbt igenom alla dessa affärer, Mario köpte lite tavlor och två väldigt fina muggar till oss.

Ikea var det ja, listan var framme igen och vi började fylla vagnen, så snäll som pojkvännen är lät han mig köra den tung vagnen o så klen som jag är gick det inget vidare. =))

Vi blev till slut klara även här och nu väntade det stora problemet, "Hur ska vi få plats med allt i min lilla bil" haha.. Mattan var lätt men detta var svårt. =D Började klia mig lite smått i huvudet men det skulle vi klara allt. O sant som det var, allt fick plats... Tom ett bord tryckte vi in... Haha, inte lätt men det gick.

Det blev dags att åka hem, väl framme i Tranås packade vi upp bilen och åkte iväg för att handla mat. När vi åter kom hem skulle jag förbereda maten och min kära pojkvän skulle sätta ihop bordet så vi skulle slippa äta på golvet och fixa den fina lampan vi köpte.

- Duso, var är lampan?

- Pa är den inte i nån kasse eller nåt? - Går till vardagsrummet o kikar runt men ser den inte.

- Tog du ut den från bilen?

- Ja det gjorde jag..

- Är du säker på det?

- Ja dååå...

- Är du säker på att du la in den i bilen när vi köpte den Mario?

- Nä det är jag inte...

HAHAHA där stod vi båda i hallen o kolla på varandra o skyller på den andra att det var hans fel.

Lampan blev då kvar på kassan i Ikea och nån annan gladde sig åt den =((

Ja maten blev iaf lagad, Mario fixade maten medan jag skötte disken o städade undan lite smått.

Bordet fick vi inte heler ihop så det blev att vi satt på golvet och hade en mysig middag. Till middag serverades kycklingfile, klyftpotatis, god sallad och klumpig sås (vi hade ingen visp)...

Efter maten blev det dags för Mika att bege sig hemåt... Fredagen tog slut....

Lördagen kom - Började ganska tidigt, det var marknad i stan =) Jag o Mirela tog oss ner till stan o trippade runt, åt brända mandlar och njöt av det fina vädret, tog oss sen en runda upp till Donkan för att få ner lite mat och därefter var det kaffedags hos Dijana.

Hon begv sig efter det hemåt för att städa och hjälpa mamma med påskförberedelserna.. :)) Målade lite ägg och städade.

Sen blev det dags att göra sig i ordning för kvällen, fina som vi blev satte vi oss i bilen och åkte till Jönköping på påskfest. Där väntade Mario, Martina, Branko & Raso...

Eftersom mitt namn är lite svårare att lägga på minnet tyckte Raso det var lättare att kalla mig för antingen Fatima eller Hanima och Fatima blev det. Festen var väl inte den bästa men man hade det trevligt iaf. Mario är världens sötaste.. =D

Ja även lördagen tog slut och söndagen kom.

Söndagen började tidigt, Hristos Vaskrse!

Klockan 7 var vi redan uppe och ändå så lyckas vi komma försent till kyrkan haha. Hur är detta möjligt?

Det blev en trevlig stund i kyrkan, synd bara att vädret skulle vara så tråkigt, mulet o dystert.

Vi skulle få gäster hem idag. Min kusin och mitt söta lilla kusinbarn skulle komma och hälsa på. =))

Och självklart hedersgästen Mario :D

Sen kikade även Dijana o Mirela förbi. Det blev en del skratt här med kan jag säga er. =D Jag försöker korta ner det här inlägget jag lovar haha..

Iaf, framåt kvällen skjuttsade jag och Mario hem min kusin och tog en rund till Donkan för att äta, efter det tog vi en promenad i Apladalen och slutade i toppen av en lekställning där vi blev kvar pussandes ett tag. Haha... Moget? Så klart....

Helgen fick sig ett bra slut även om den bara flög förbi. =))


Jag njuter av varje minut jag får ihop med dig.
Kan inte förklara för dig den lyckan du har fått mig att känna, för första gången så känner jag mig speciell och respekterad. Det du gör för mig betyder oerhört mycket... Jag kan bara tacka Gud för det han gett mig.

- Tycker om Dig! -


Kommentarer
Postat av: Dinci

Sazluzujes ono NAJBOLJE Prijateljice moja..Volim te..

2008-04-30 @ 10:53:01
Postat av: Anonym

Sta ti pricas förr shiit bona :D sta je ono...Mirela och Dijana kikade förbi...A ja sjedila tamo 5 sati =) ja ja :D hehehehe puss

2008-04-30 @ 16:46:25
Postat av: Till Dijana

Tack så mycket.. :) Volim i ja tebe

2008-05-01 @ 14:06:01
URL: http://mika85.blogg.se
Postat av: Till Mirre

Haha... a du har så rätt så, kiiiikade.. :D Det var en trevlig dag iaf.. =))

2008-05-01 @ 14:07:58
URL: http://mika85.blogg.se
Postat av: Mirre = Bäst

Ja uvjek imam rätt så d e så =) hihi men trevligt va d iaf ja =))))

2008-05-01 @ 22:41:41
Postat av: Dinci

Ti si nesto posebno i znaj da si vrijedna zlata i dukata..(Super Mario treba da zna sta ima pored sebe)To da si vrijedna zlata i dukata nisam samo ja rekla vec i nas nebeski andjeo..

2008-05-03 @ 17:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0