29/9 - 2008 - Ännu ett steg närmare tåget.......

Ja gott folk, då har min första dag av utbildningen kommit till ett slut.
Det var helt lugnt att stiga upp kl 6, åt frukost, drack lite kaffe, fixade till mig, hann tom kolla på nyheterna, jaa i så god tid gick jag upp... Jag tycker om att hinna med allt detta innan jag åker iväg till jobbet i detta fall utbildningen.
Det är avkopplande, inte stressa.
Sedan var det till att sätta sig i bilen och börja den lilla resan, det blev först en lite runda förbi pojkens jobb för att lämna av frukosten, så snäll som jag är gjorde jag lite mackor efter att ha blivit ombedd om detta... =))
Väl på plats lärde jag känna de fyra andra tjejerna som också ska jobba som tågvärdar i Värnamo och Nässjö.
Det känns lite tryggt att vi är fler som utbildar oss, då kan man alltid prata lite med de hur de upplever vissa saker och få förklarat andra saker.
Samtidigt så har man någon att äta lunch o dricka kaffe med på rasterna.
Annars tyckte jag att det verkar vara ett spännande jobb, det är bara till att ge allt ifrån sig nu.
Det är rätt mycket vi ska lära in nu, massa olika kort och zoner och jaa Gud vet allt.
Men det lägger väl sig snart och kanske tom klarnar upp lite imorgon bitti när jag vaknar.
När jag kom hem hade pojken varit duktig och lagat mat åt sin hårt arbetande flickvän =))
En lugn filmkväll blev det för övrigt, snart är det dags att lägga sig o sova, en tidig morgon väntar på mig..

Puss o Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0